Curiosities of language - Palindromes

Have you ever noticed that the words dad, ewe, pop, sexes and redder all read exactly the same backwards? They are called 'palindromes' (Polish: palindromy). These can also be sentences or utterances (even longer pieces). Here I list a few famous examples:


Madam, I'm Adam. Was it a cat I saw? Able was I ere I saw Elba. A man, a plan, a canal - Panama. Doc, note, I dissent. A fast never prevents a fatness. I diet on cod.


And a few Polish ones:


Zagwiżdż i w gaz, Zaradny dynda raz, Raz czart - raz czar, A to kłamał koń, okłamał kota, Ile Roman ładny dyndał na moreli?


There are also so called 2D palindromes in which every row and column reads as a word in both directions. There is a selection of 3x3, 4x4, 5x5 and 6x6 palindrome squares in English.





















G


EL

E


Y

E


LE

G



 


Maybe you can try to create your own palindromes?



3 comments:

  1. Jeżeli uczymy się samodzielnie j. angielskiego, to na pewno będziemy chcieli sprawdzić nasze postępy w nauce. Idealnym do tego narzędziem są testy poziomujące https://lincoln.edu.pl/krakow/wybierz-test/. Za ich pomocą dowiemy się szybko na jakim stopniu zaawansowania jesteśmy. Pytania na teście pomogą nam ocenić nasze umiejętności pod kątem zasobu słownictwa, gramatyki, czy znajomości struktur leksykalno-gramatycznych.

    ReplyDelete
  2. Ja nigdy sam nie uczyłem się języka angielskiego i muszę powiedzieć, że nie wiem czy dałbym radę. Moje dzieci z chęcią chodzą na kurs języka angielskiego do szkoły https://earlystage.pl/pl/nasze-szkoly/pomorskie i muszę przyznać, że jak najbardziej podoba im się to.

    ReplyDelete
  3. Ja jestem przekonana, że jeśli zaczniemy uczyć się języka od najmłodszych lat, to później będzie nam tylko łatwiej. Jak dla mnie także ciekawą formą nauki języka angielskiego jest online. Już miałam okazję czytać o tym na stronie https://mama-m.pl/nauka-angielskiego-online/ i jak dla mnie jest to coś nowego.

    ReplyDelete